Thursday, January 02, 2003

Getting Ahead of Myself

Dr. Keith Poole at the University of Houston has come out with a statistical ranking of all members of the 107th Senate. It attempts to rank Senators on a liberal-conservative continuum, based on their voting behavior on bills which came before the Senate in 2002.

To compile this ranking, Dr. Poole uses the Optimal Classification algorithm and based on my understanding of it (which is none, the methodology reads like a tax form written in Sanskrit) his procedures seem to be in good order. If my qualified endorsement doesn’t convince you of the accuracy of this statistical exercise, perhaps you'll have more confidence knowing that Dr. Poole holds the prestigious Kenneth L. Lay chair of Political Science at the University of Houston. (Really, check out Poole’s profile). It makes me wonder whether the bestowing of this honor will be featured in the upcoming Enron movie on CBS. Considering the level of talent cast in the starring roles of this production, I imagine a scene with Mike Farrel as Ken Lay presenting this honor to Dr. Poole, as played by Dr. Demento.

Assuming the statistical model is accurate (and in all seriousness, it appears to be well considered and executed), it’s interesting to note who comes out where. At the extremes, Russ Feingold of Wisconsin is at number 1, meaning most liberal. And at number 102 (there were extenuating circumstances that caused more than 100 Senators to be ranked this year), the most conservative Senator is John Kyl of Arizona. Of local interest, coming in at Number 2 was Mark Dayton. That Mark Dayton would fall on the liberal side of the continuum is not a surprise. But the fact that he had the second most liberal voting record in the entire Senate is surprising. As measured by his voting behavior, Dayton was more liberal than Paul Wellstone (#6 - who admittedly was running for election, which may have tempered his impulses ever so slightly), and more liberal than the likes of Ted Kennedy (#8), Robert Byrd (#12.5), and Hillary Clinton (#22).

Dayton has kept a low profile since being elected in 2000, which is perhaps appropriate for the Senator who had the least seniority in the 107th Senate. But perhaps his Claude Raines-like stature was for his own good, since I don’t think most Minnesotans would have guessed he was at the extreme Left of his party. Of course, as the DFL endorsed candidate, no one would expect Dayton to be conservative in any way. But the 2000 campaign had very little to do with a broader ideological debate. Dayton was never challenged on his core beliefs, rather he ran primarily on the canard issue of prescription drug benefits and on the fact that he wasn’t the paternally beleaguered and personality paralyzed Rod Grams. This, combined with his high name recognition and his ability to personally finance and outspend his opponent by almost 2-to-1, lead to a 49%-43% margin of victory. This is extremely close when you consider another 6% of the vote was received by moderate to conservative leaning Independent candidate Jim Gibson.

Dayton himself can rightly be described as deeply frozen in the personality department. He’s a lousy campaigner who seems ill at ease in public speaking appearances, especially when they’re not scripted. You can see his discomfort ratchet up even further when he attempts to mouth the class warrior rhetoric which is the foundation of the Democratic platform. Granted, as a dilettante heir to the Dayton-Hudson fortune, one who has embraced the life of extreme luxury and privilege his whole life, it must be difficult to capriciously condemn the rich and extoll the virtues of being poor and needy. But, to his consistency discredit, Dayton does attempt to play this game whenever he’s called to do so.

However rhetoric of that nature only plays to the base of the DFL party, which recent elections in Minnesota seem to indicate comprise no more than about 33% of the electorate. Meaning, the next Senate election in Minnesota may hinge once again on the so called swing voters, the exact types of voters that may not be inclined to support someone who is among the most liberal members of a very liberal party. If the Republicans can field a candidate in 2006 who presents legitimately middle class credentials combined with the proper appeals to sound economic policy and a strong national defense and who has a proven record of accomplishment under trying circumstances, it could be a walkover for the GOP. Can anybody say Pawlenty in 2006? Maybe I should wait until that “proven record of accomplishment” thing comes together before I start printing up any t-shirts.

1 comment:

  1. معرفة كيفية شراء الاثاث المستعمل بالرياضيوضح الفرق بين وجود المنتج الرخيص الذي تنهار مرة الأولى كنت قد استخدمت أو الأثاث الرخيصة التي يمكنك لا يزال يتمتع لفترة طويلة دون إعادة طلاء عليه. وهناك سبب آخر هو أنه عندما كنت تعرف كيفية شراء الأثاث المستعمل، سوف تكون قادرة على الحصول على مصمم أو مكلفة و / أو نادرة الأثاث العتيقة في جزء بسيط من التكلفة التي ستنفق عادة عند شراء نفس اليد الأولى.
    شراء اثاث مستعمل بالرياض
    شراء الاثاث المستعمل بالرياض
    الأثاث يأتي في أنواع مختلفة، والتصميمات والمواد والأشكال والألوان والأحجام. خدمة بعض لغرض الزينة، بعض خدمة القطع الفنية اعتبارا من الأثاث، في حين أن البعض الآخر شكلا وظيفة.

    إن اختيار هذا النوع من الأثاث هو متروك لكم وأنتم سوف تكون واحدة من واستخدامه لسنوات قادمة. لذلك عندما كنت ترغب في شراء أثاث رخيصة، يجب أن تكون ذكية في القيام بذلك، وهنا طرق ذكية حيث سوف تكون قادرة على الخروج مع أفضل الأثاث لزيادة تجميل منزلك.
    شركة شراء الاثاث المستعمل بالرياض
    محلات شراء الاثاث المستعمل
    س المتقنة أثاث مستعمل يمكن العثور عليها في كثير من الأماكن. يمكنك العثور عليها في الاسواق، المرآب المبيعات حي، والأسواق برغوث، والمزادات العقارية. يمكنك حتى العثور عليها عبر الإنترنت من خلال مواقع مثل: كريغزلست وموقع ئي باي.

    س هذه الأماكن وغالبا ما يكون نادرا أو يجب أن تشتري الأثاث أنك لا يمكن أن ندعها تفلت من أيدينا، لذلك قبل أن شخصيا بزيارة هذه الأماكن، يجب أن يكون لديك ما يكفي من المال معك لدفع ثمن الشراء.

    شراء اثاث مستعمل بالرياض
    س يمكنك استعادة أو ريفينيش أثاث مستعمل ولكن التالفة. إذا كنت في السوق لشراء الأثاث الخصم التي تم استخدامها، ولها أضرار أو التأكد من أن يكون لديك تفقد المنتج جيدا قبل أن تدفع.

    مراجعة هذا البند لالشقوق، فواصل، خشونة، وكائنات جاحظ، والمفروشات مزقتها ثم تقرر ما إذا كان هذا البند هو غير مؤهل لديك استعادة أو إعادة طلاء المواهب.

    o في تعلم كيفية شراء أثاث مستعمل بذكاء، يجب عليك أيضا السعي للحصول على المشورة من أولئك الذين هم أكثر دراية مما كنت: الأصدقاء والأسرة، الديكور، بالدراسة نفسه، أو يمكنك الحصول على معلومات من المجلات تزيين الداخلية أو تصفح شبكة الإنترنت ل مزيد من النصائح.

    س عندما كنت ترغب في شراء الأثاث خمر المستخدمة، تقرر لأول مرة في الفترة سوف تريد قطعة الخاص بك يأتي من. على سبيل المثال، إذا كنت تريد الأثاث الحديد المطاوع صرخات العصر الفيكتوري، والبحث عن فواصل وينضم إذا كان الأثاث له ذلك، ثم انها ليست الحديد المطاوع ولكن يلقي الحديد والأثاث. علامة منبهة آخر هو أن يتميز الحديد المطاوع الفيكتوري التي كتبها ورقة الكرمة وفلور دي الدعاوى التصاميم.

    س سر لتعلم كيفية شراء الأثاث المستعمل، وعدم شراء شيء لأنها رخيصة أو أنك ترغب في ذلك. يجب عليك أن تنظر في الفضاء أنك تضع الأثاث إلى التأكد من أن هذا البند ينطبق هذا الفضاء والتصميم والأسلوب واللون، وكذلك نوع من المواد يجب أن لا تصطدم مع موضوع غرفة المعيشة الخاصة بك حتى يتسنى لك "سيتم إعادة الجدول لا تبرز مثل قرحة الإبهام.
    شركة شراء الاثاث المستعمل بالرياض

    مع الاقتصاد في الوقت الراهن، هو بالتأكيد هناك الكثير من المعنى والتطبيق العملي في تعلم كيفية شراء أثاث مستعمل. هذا ليس فقط حتى يتسنى لك أن تكون قادرة على العثور على أثاث رخيصة من أجل السعر ولكن الأثاث الرخيص الذي لديه نوعية، والأسلوب، والتصميم، وحتى الوظائف التي تجعل بيان جريء في غرفة المعيشة الخاصة بك.

    ReplyDelete