Friday, January 03, 2003

The Only Man Who Could Ever Reach Me

I received an interesting e-mail the other day that began: Dear Preacher. While most of the spamvertisemets I get make promises along the lines of "finally get that college degree", "refinance your home with the lowest possible interest rates", or "enhance your manhood with this guaranteed product" (always forwarded on to Saint Paul) this one offered "hundreds of free sermons". Now I'm not in the business of delivering sermons (unless you count those late night diatribes at bar closing time that usually begin with a slurred "Let me tell ya how things outta be...") but since I do attend church on a fairly regular basis I am a consumer of sermons or more specifically homilies since I'm of the Catholic persuasion. And it's been my experience that for the most part priests, ministers, pastors, or whatever you wanna call them fail miserably to deliver decent ones.

I realize that it's not an easy task to come up with a compelling message every week. But think about it. If you're a cleric you've got hundreds if not thousands of people willing to give you the pulpit (literally) for ten to fifteen minutes to speak to them on some of the most important topics in their lives. And yet how many times do you actually hear a homily or sermon that really delivers? Not often enough in my view.

The rest of the mass is pretty much the same thing week in or week out. Sure the readings are different each week but if you grew up attending church and Catholic school you've heard every one of them many times over. The Gospel is where the real meaningful message can be found and it's the homily that should explain the Gospel and give it context.

I am very fortunate in that the priest at the church I now attend usually offers up good homilies and has even delivered a few that I considered excellent. It was these killer homilies that I found myself thinking about and discussing long after I had left church for the day that made me realize how rare they were and how many crappy homilies I had endured in my life.

And so in the spirit of self-improvement (for the clergy) I offer up a few tips for a successful homily:

1. Make it relevant to today: Many of the Gospel readings have rather vague or unclear messages that need to be explained in the homily and we need to know how to apply these lessons to our lives now. And sometimes the message can seem so overwhelming or unattainable that people tend to turn off completely. Explain to us how we can incorporate it into our lives on a scale that is realistic. Don’t be afraid to talk about events of the day, September 11th, sexual abuse scandals in the church, the economy, etc., which impact our lives and how we should view these events as Christians.

2. Keep it simple: One of the big problems that I have noticed is that priests start on one topic and fifteen minutes later have taken us through a contorted manic reasoning process which covers so many other issues that by the time they’re done your head is spinning and you have no idea where it began. Focus on a message and stay on it.

3. Along with number 2 heed the advice that Steve Martin offered in Planes, Trains and Automobiles “Have a point. It makes it so much more interesting to the listener.” I don’t know how many times I’ve reached the end of a homily just to find myself scratching my head wondering what the heck that was all about. Put some forethought into your message. Start with a introduction that previews your main point and wrap it up by summarizing it. The kind of thing that you should learn in Speech 101.

I come to church waiting and hoping for a good homily each and every week and I think I have a right to expect one. Challenge me. Make me think. I’m ready and I’m listening. Let her rip padre.

1 comment:

  1. معرفة كيفية شراء الاثاث المستعمل بالرياضيوضح الفرق بين وجود المنتج الرخيص الذي تنهار مرة الأولى كنت قد استخدمت أو الأثاث الرخيصة التي يمكنك لا يزال يتمتع لفترة طويلة دون إعادة طلاء عليه. وهناك سبب آخر هو أنه عندما كنت تعرف كيفية شراء الأثاث المستعمل، سوف تكون قادرة على الحصول على مصمم أو مكلفة و / أو نادرة الأثاث العتيقة في جزء بسيط من التكلفة التي ستنفق عادة عند شراء نفس اليد الأولى.
    شراء اثاث مستعمل بالرياض
    شراء الاثاث المستعمل بالرياض
    الأثاث يأتي في أنواع مختلفة، والتصميمات والمواد والأشكال والألوان والأحجام. خدمة بعض لغرض الزينة، بعض خدمة القطع الفنية اعتبارا من الأثاث، في حين أن البعض الآخر شكلا وظيفة.

    إن اختيار هذا النوع من الأثاث هو متروك لكم وأنتم سوف تكون واحدة من واستخدامه لسنوات قادمة. لذلك عندما كنت ترغب في شراء أثاث رخيصة، يجب أن تكون ذكية في القيام بذلك، وهنا طرق ذكية حيث سوف تكون قادرة على الخروج مع أفضل الأثاث لزيادة تجميل منزلك.
    شركة شراء الاثاث المستعمل بالرياض
    محلات شراء الاثاث المستعمل
    س المتقنة أثاث مستعمل يمكن العثور عليها في كثير من الأماكن. يمكنك العثور عليها في الاسواق، المرآب المبيعات حي، والأسواق برغوث، والمزادات العقارية. يمكنك حتى العثور عليها عبر الإنترنت من خلال مواقع مثل: كريغزلست وموقع ئي باي.

    س هذه الأماكن وغالبا ما يكون نادرا أو يجب أن تشتري الأثاث أنك لا يمكن أن ندعها تفلت من أيدينا، لذلك قبل أن شخصيا بزيارة هذه الأماكن، يجب أن يكون لديك ما يكفي من المال معك لدفع ثمن الشراء.

    شراء اثاث مستعمل بالرياض
    س يمكنك استعادة أو ريفينيش أثاث مستعمل ولكن التالفة. إذا كنت في السوق لشراء الأثاث الخصم التي تم استخدامها، ولها أضرار أو التأكد من أن يكون لديك تفقد المنتج جيدا قبل أن تدفع.

    مراجعة هذا البند لالشقوق، فواصل، خشونة، وكائنات جاحظ، والمفروشات مزقتها ثم تقرر ما إذا كان هذا البند هو غير مؤهل لديك استعادة أو إعادة طلاء المواهب.

    o في تعلم كيفية شراء أثاث مستعمل بذكاء، يجب عليك أيضا السعي للحصول على المشورة من أولئك الذين هم أكثر دراية مما كنت: الأصدقاء والأسرة، الديكور، بالدراسة نفسه، أو يمكنك الحصول على معلومات من المجلات تزيين الداخلية أو تصفح شبكة الإنترنت ل مزيد من النصائح.

    س عندما كنت ترغب في شراء الأثاث خمر المستخدمة، تقرر لأول مرة في الفترة سوف تريد قطعة الخاص بك يأتي من. على سبيل المثال، إذا كنت تريد الأثاث الحديد المطاوع صرخات العصر الفيكتوري، والبحث عن فواصل وينضم إذا كان الأثاث له ذلك، ثم انها ليست الحديد المطاوع ولكن يلقي الحديد والأثاث. علامة منبهة آخر هو أن يتميز الحديد المطاوع الفيكتوري التي كتبها ورقة الكرمة وفلور دي الدعاوى التصاميم.

    س سر لتعلم كيفية شراء الأثاث المستعمل، وعدم شراء شيء لأنها رخيصة أو أنك ترغب في ذلك. يجب عليك أن تنظر في الفضاء أنك تضع الأثاث إلى التأكد من أن هذا البند ينطبق هذا الفضاء والتصميم والأسلوب واللون، وكذلك نوع من المواد يجب أن لا تصطدم مع موضوع غرفة المعيشة الخاصة بك حتى يتسنى لك "سيتم إعادة الجدول لا تبرز مثل قرحة الإبهام.
    شركة شراء الاثاث المستعمل بالرياض

    مع الاقتصاد في الوقت الراهن، هو بالتأكيد هناك الكثير من المعنى والتطبيق العملي في تعلم كيفية شراء أثاث مستعمل. هذا ليس فقط حتى يتسنى لك أن تكون قادرة على العثور على أثاث رخيصة من أجل السعر ولكن الأثاث الرخيص الذي لديه نوعية، والأسلوب، والتصميم، وحتى الوظائف التي تجعل بيان جريء في غرفة المعيشة الخاصة بك.

    ReplyDelete